GÖTEBORG

torsdag morgon:
vaknade klockan 5 & jag fick bara 4 timmars sömn :(
fixade till mig snabbt och sen så hämtade jag och min mamma upp
arzu och sen så körde hon oss till centralen, där vi då skulle träffa
resten av tjejerna från tjejgruppen. vi tog tåget ungefär vid halv 8 och vi
var framme halv 11. från stationen i göteborg så tog vi spårvagn till
vandrarhemmet där vi skulle lämna av oss våra väskor och saker.
sen så bar det av till liseberg som var övergatan ! satt och vänta i 2 timmar
på att det skulle öppna. vi var först av alla men vi kom in nästan sist haha?

liseberg;
började med att alla som vågade åka skulle åka balder först av alla karuseller.
den har blivit jävligt snabb ! den var till och med äckligare än kanonen som går på
20 sekunder. åkte för det mesta med rita, bell, nazaa, marina marina och olivia :)
han bara åka balder 6 gånger, kanonen 5 gånger, floom rider 4 gånger, klon 2 gånger,
colorado 1 gång, lisebergbanan 5 gånger, slänggungorna 1 gång, och den nya
karusellen 1 gång.. ville åka uppskjutet men han aldrig göra det, inte heller uppsvinget
eller vad den nu hette. vi hade tur med vädret, det var ju soligt då och då, men ibland
så blåste det. men mot kvällen så började det att regna men vi sket i det för att vi var
redan genom blöta av floom rider, man kunde tro att vi hade hoppat i vattnet hahaha.
jag skrattade ihjäl mig på varje karusell jag åkte.. ÄLSKAR KARUSELLER !
och på nästan varje karusell vi åkte så skrek alltid någon ''hata hata hata göteborg''
och då hängde vi efter i deras sång hahaha.
kan säga att jag nästan fick tinituss av alla människor som skrek.. karuseller är kul,
varför inte skratta istället för att skrika? när det började att närma sig slutet så fick
jag och nazaa panik. vi hade bara 15 minuter kvar innan liseberg skulle stänga, så
vi spran allt vad vi orkade och vi han åka lisebergbanan, kanonen och balder en sista gång!
därefter så gick vi alla tillbaka till vandrarhemmet efter 9 timmar på liseberg :)

kvällen;
när vi väl kom till vandrarhemmet så bäddade vi våra sängar och bytade om till
pyjamas, mysigt ! sen så gick vi ner till coop forum i pyjamas för att vi ville handla
något gott & nyttigt haha. för mig blev det yoghurt, tuggumi och redbull för att jag skulle
kunna hålla mig vaken! sedan så satte vi oss vid ett bord, jag, özlem, mikaela, bell och
walaa. vi snackade lite och åt våra saker som vi hade köpt. däremellan så klagade
jag lite mycket för att jag hade världens största magknip, pga all vatten man fick på
sig idag men ändå så gick man och åkte karuseller med kall vind som blåste förbi
en hela tiden. men vi alla tog oss en kopp te och njöt av dagen och tog det lungt.
senare mot kvällen då när hälften redan hade gått och lagt sig så var det bara
jag, rita, olivia, pernilla, nazaa, walaa, özlem och ebru kvar. vi satt och snackade
lite om andar och såna olika konstiga/äckliga saker.. däremellan så kom den andra
klassen från karlstad och skrämmde oss ! snacka om vilken rolig dialekt dom har
och ändå så mobbade dom vår skånska, hahaha dom är konstiga ! man säger
inte O utan U.. lärde känna några stycken där. men sebastian var en av dom
stördaste. för det första så har jag bara inte ett blåmärke på min vänstra arm
utan två! tack vare honom :( men iallafall, kvällen spenderades genom att springa
runt i korridoren fast det fick vi egentligen inte men vi ville ha kul juu.. så jag och rita
flög in i väggen för att en kille skrämde oss, helt plötsligt så blev alla tysta och
började springa för livet för att gömma sig så att ingen lärare skulle se att det var vi
hahaha. stannade uppe till ungefär halv 5 med nazaa och rita sen så sov man bara
3 timmar :)

dagen;
vaknade runt 8 tiden men pigg var jag ! däremot så var alla jätte trötta.
bäddade våra sängar och fixade rummen sedan så gick vi och åt frukost.
gott var det också :) sen så satt alla i vardagsrummet på den stora soffan
och bara tog det lungt. sen så var det dags att gå till stan. då ALLLLLAA
blev på dåligt humör, speciellt jag olivia och marina. det tog oss 1 timme
för att gå till stan istället för att vi kunde betala 15 kronor för att ta bussen.
så jävla onödigt, och det var jätte kallt och alla frös... men när vi väl kom
till stan så gick vi in till ett stort köpcenter kommer inte ihåg vad den hette,
något med stan. affärerna var ju dubbelt så stora jämfört med malmös affärer!
handlade eyeliner, ett diadem med en rosett på och en vit rosettklämma.
handlade också ett par rosa kaninöron, ett jätte coolt glas och en bild från
floom rider igår. efter att vi hade gått runt lite i stan och stationen så var det
dax att ta tåget hem till malmöstad.. har haft det jätte roligt och sjukt kul!
hade bara önskat att vi kunde ha stannat åtminstonde en dag till..
men jah, ett långt inlägg blev det men det får duga. jag tackar för både torsdagen
och fredagen, hoppas ni också har haft de roligt, pussssssss

bilder kommer när alla har skickat dom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0