todayy

hola!
äntligen hemma efter en lång dag hos min mormor och morfar.
igår så fyllde min mormor år, så idag var det firande.
så typiskt med balkan, att dom alltid ska ha runt 10 maträtter.

1.förrätt som innehåller sallad, ost osv..
2.soppa efter förrätt.
3.efter soppan så är det någon annan slags soppa.
4.tillslut så kommer maten, kött, sallad, bröd och alla tillbehör.
5.efterrätt, alltså torta som gäller (eller kakor)
6.alltid vattenmellon !

jag blir ju fan mätt på förräten, sallad gör ju en mätt förfan!
och rolig konversation hade man ju med mami idag haha

jag: du mamma? kan jag göra ett makedonskt pass nästa år?
alltså då bli makedonsk medborgare?
mami: nej det går inte
jag: jo klart det går, vem fan har sagt det?
mami: du e ju inte född där, hur ska du då få ett medborgarskap?
jag: e pappa född i sverige då? för det verkar ju inte som det.
ja inte du heller..
mami: ja men jag e inte född där
jag: jaha? ingen fråga om du var född där, men pappa e ju.
mami: ja men det står ju ingenstans att han e de?
jag: jo det gör det visst.
mami: men du bor ju inte där?
jag: nehe, bor du i serbien? låt mig höra, gör du de? snälla,
komigen säg det, gör du de.. ha??
mami: haha tyst nu..
jag: hur känns det nu att jag har makten över dig :D!!
mami: du har inte makt över mig
jag: I'M THE KING OF THE WORLD !!! TAAAST DU MAMMA NU!
mami: haha, gå och lägg dig...

haha nu får de vara slut på mina historier! nu drar jag mig till min säng så
jag kan vila.. haajjdo!

alltid kort som gäller japp:)


var ju inte finklädd, men det fick ju duga ! :) ingen fest var de ju inte (obs.. inget smink!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt fin kofta, vart har du köpt den? =)

2009-08-02 @ 17:33:27
Postat av: nathalie

jag har faktiskt köpt den i fields i danmark :))

2009-08-02 @ 19:15:16
Postat av: nathalie

(Y) din adidas kofta =)

2009-08-05 @ 02:07:21
URL: http://nathaliecadima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0